Mi is az a DOT szám?

szerda március 21, 2018

DOT szám 4 karakterből áll, az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet adja meg. A korábbi félre tájékoztatások miatt, sokan az „idei” gumiabroncsokat keresik, pedig az abroncsok nem gyorsan romló termékek. Ezért a Magyar Gumiabroncs Szövetség fontosnak tartja, hogy újra tisztázza a gumiabroncsok életkorával kapcsolatos álláspontját.  A szakemberek egységes véleménye, hogy egy gumiabroncs élettartama 10 év. Egy szakszerűen és megfelelően tárolt abroncs 5 éven keresztül teljes mértékben megőrzi azon jó tulajdonságait, amik a gyártáskor is fennálltak. A gyártástól számított 3 évig „frissen gyártott” gumiabroncsról beszélünk, 5 éves koráig „újról”. Egy 5 évig szakszerűen tárolt új, tehát még nem használt abroncs, felszerelése nem jár semmilyen műszaki kockázattal és további 5 évig használható.  A gyártás során a gumikeverékben olyan speciális adalékanyagot vegyítenek, amely meggátolja az oxigénnel és ózonnal történő az abroncs teljesítményét csökkentő kémiai reakciókat. Ennek köszönhetően egy szakszerűen tárolt gumiabroncs akár több évig is megegyező tulajdonságokkal rendelkezik, mint frissen gyártott társai.

2018-as ADAC nyári gumi teszt

szerda március 21, 2018

Március közepét írunk és a hőmérő higanyszála lassan, de egyre biztosabban emelkedik. A gondos autó tulajdonosok pedig már a téli gumiabroncsok lecserélésén törik a fejük. Ahogy minden évben a német autóklub idén tavasszal is segítséget nyújt számunkra, a nyári gumiabroncsok kiválasztásában.

Bemutatkozik az új Continental PremiumContact 6

szerda március 21, 2018

Az új Continental PremiumContact 6 kiváló teljesítményt nyújt a közép- és felsőkategóriás személyautók számára. Az új nyári gumiabroncs mintázat innovatív alapanyag felhasználása növelt futásteljesítményt és rendkívül rövid fékutat biztosít vizes útfelületen. PremiumContact 6 különleges mintázat kialakítása sportos kezelhetőséget nyújt bármilyen jármű esetében és kimagasló komfort érzetet vezetés közben.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

szerda május 28, 2014

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.

Itt a továbbfejlesztett Michelin Latitude Sport 3 SUV abroncs

vasárnap március 23, 2014

Nemrég mutatta be a Michelin, továbbgondolt, SUV típusú gépjárművekre specializált gumiabroncsát, a Latitude család új tagját. A fejlesztés kettős célt szolgált. Egyrészt üzemanyag fogyasztás szempontjából keresték a mérnökök az optimális megoldást, SUV tulajdonosok számára, másrészt, az elődhöz képest rövidebb féktávolságot szerettek volna elérni.

A gumiabroncs 255/55 R17 és 295/40 R20 intervallumon mozog, ami a méretkategóriákat illeti, azaz tipikusan olyan modellekre lett kitalálva, mint a BMW X5 vagy a Porsche Cayenne, egyebek mellett természetesen.